Masterclass datagedreven marketing

Van: 23 okt 2024 Tijd: 12:00
Tot: 23 okt 2024 Tijd: 16:00
Twente
Nederland

Masterclass datagedreven marketing

Ontdek de kracht van datagedreven marketing! In een wereld waar data de sleutel tot succes is geworden, gaan we in deze masterclass dieper in op het onderwerp datagedreven marketing met sprekers zoals Dtch Digitals, Innomads en Chapter42. 

Wat kun je verwachten? 

De masterclass is opgedeeld in drie inhoudelijke sessies, waarbij er na een uitgebreide lunch dieper in wordt gegaan op onderwerpen, zoals hoe cruciale CRM-data de brandstof is voor je Google Ads Strategie, handige tools voor website optimalisatie en de schaduwzijde van performance marketing. 

1) Maximaliseer Resultaten met Datagedreven Marketing: hoe cruciale CRM-data de brandstof is voor je Google Ads Strategie | Dtch Digitals

Tijdens de presentatie wordt een klantcase behandeld waarin uitgebreid stilgestaan wordt bij de kracht van CRM-data. Hoe al deze data essentiële brandstof is om in een competitieve markt onderscheidend te zijn. Tijdens de sessie worden praktische tips gegeven die geïnteresseerden na de sessie zelf toe kunnen passen.

Agendapunten van deze sessie zijn: 

  • Hoe je tot goede KPI's komt 
  • Welke KPI's essentieel zijn voor datagedreven marketing 
  • Welke rol CRM-data speelt in marketingcampagnes 
  • Wat resultaten zijn van deze effectieve strategie
Even voorstellen.. Bram Lucas , 33 jaar en spreker tijdens deze sessie en operations & innovations Director bij Dtch Digitals. Bram is in zijn dagelijks werk betrokken bij de (klant)case die besproken wordt en is daarnaast verantwoordelijk voor de innovatie binnen Dtch. Digitals. 

2) Datagedreven website optimalisatie, Tools voor direct resultaat | Innomads

In deze sessie duiken we samen in de wereld van Conversion Rate Optimization (CRO). Wij gaan aan de slag met praktische tools die je direct inzicht geven in het gedrag van je websitebezoekers. Leer hoe je met datagedreven marketing slimme aanpassingen maakt die écht impact hebben. Zorg dat je erbij bent, want deze tools gaan je laten zien hoe je jouw online prestaties naar een hoger niveau kunt tillen!

Agendapunten van deze sessie zijn: 

  1. Inzicht krijgen in je websitebezoekers
  2. Gebruiksvriendelijke tools voor het analyseren van je websiteprestaties
  3. Optimaliseer op basis van feiten, niet aannames

Even voorstellen.. Timo Paus, 26 jaar en naast spreker Teamlead Digital Marketing bij Innomads. Timo heeft met succes verschillende projecten geleid waarbij datagedreven CRO-tools een doorslaggevende rol speelden in het verhogen van de online prestaties. Al met al de perfecte spreker voor deze sessie!

3) De schaduwzijde van performance marketing | Chapter42

Datagedreven werken in digital marketing, dat willen we allemaal. Maar wat als je niet genoeg data hebt, je data niet vertrouwt en performance marketing je branding overschaduwt? Laten kijken hoe we vertrouwen winnen, datagaten vullen en balans vinden tussen performance en branding.

Agendapunten van deze sessie zijn: 

  • Performance vs branding: de juiste balans vinden
  • Uitdagingen met data en KPI’s
  • Vertrouwen winnen en oplossingen zoeken

Even voorstellen.. Roy Huiskes eigenaar van Chapter42 en spreker van deze sessie. In zijn werk optimaliseert hij websites voor gebruikers en Google. Zo werkt hij al meer dan 20 jaar in SEO, data & analytics voor onder andere AholdDelhaize, FBTO, Sunweb en Bol, maar help ook lokale MKB-ers, Het contrast kan soms niet groter, maar de overeenkomsten zijn er ook! Daarom focus ik graag op wat niet veranderd en waar de overlap zit.

Programma masterclass

12:15 – 12:30 Inloop  

12:30 – 13:00 Lunch 

13:00 – 13:05 Welkom  

13:05 – 13:40 Sessie 1 Maximaliseer resultaten met datagedreven marketing: 

                        Hoe cruciale CRM-data de brandstof is voor je Google Ads Strategie

                       | Dtch Digitals

13:40 - 14:10 Sessie 2 Datagedreven website optimalisatie, Tools voor direct resultaat

14:10 - 14:30 Koffie & Thee

14:30 - 15:10 Sessie 3 De schaduwzijde. van performance marketing

15:10 - 15:45 In gesprek...  | De drie sprekers gaan gesprek over verschillende 

                        datagedreven marketing onderwerpen

15:45 - eind. Afsluiting 

 

Voor wie is deze masterclass?

Deze masterclass is geschikt voor iedereen die wil leren hoe data effectief kan worden ingezet in marketing. Of je nu marketeer, ondernemer, websitebeheerder, communicatiemedewerker of e-commerce manager bent – de sessies zijn toegankelijk en praktijkgericht, zonder dat er specifieke voorkennis vereist is, gezien marketing veel vlakken binnen de organisatie raakt. De focus ligt bij hoe we - welke - data slim kunnen inzetten binnen de marketing (strategie), oftewel het creëren van data inzichten (zoals websitegedrag), tot het optimaliseren van websites en conversies, met behulp van praktische tools die direct toepasbaar zijn. De sessies zijn naast het vergaren van informatie, ook vooral bedoeld om te inspireren. Want wat is er allemaal mogelijk, en hoe pak je dat slim aan? Dat en meer tijdens deze inhoudelijke middag! 

 

📅 Mis deze kans niet! 📅  

Meld je nu aan voor deze masterclass, over datagedreven marketing. Tot woensdag 23 oktober.

Stuur een mailtje naar Suzan via organisatie@data-community.nl, of meld je als lid aan via de inschrijfknop. Tot snel. 


Ben je (nog) geen lid van Data Community Twente en wil je graag bij dit evenement aanwezig zijn? Voor deze masterclass brengen we €89,- exclusief BTW in rekening welke wij achteraf factureren. Mocht je nadien binnen een maand besluiten om lid te worden van Data Community Twente dan wordt dit bedrag in mindering gebracht van de lidmaatschap fee van het betreffende jaar. 

Kostenoverzicht

Activiteit
Masterclass datagedreven marketing
Meer informatie nodig? Neem contact op:
Suzan Zieverink organisatie@data-community.nl
Inloggen om je deelname op te geven
Deelname opgeven kan tot: dinsdag 22 oktober 2024